Alliance Data Systems – hógolyó a lejtőn?

Mivel REIT-ekkel teli a padlás, ezért a következő vásárlásommal a Classic portfóliót szerettem volna megerősíteni, végül ez nem teljesen úgy sikerült, ahogyan terveztem. 6,5%-os induló osztalékhozammal elérhető volt a távközlési óriás AT&T, 5,8%-al a dohányipari nagyágyú Altria, illetve egy rövid időre normális áron hozzá lehetett jutni olyan egészen kiváló növekedésű osztalékos cégekhez, mint a háztartási mindenes Home Depot, a lakberendezési gyöngyszem TJX, vagy éppen a félvezetőipar passzátszelét fújó Texas Instruments. A választásom végül mégsem ezekre a cégekre esett, hanem egy viszonylag alig ismert társaságra, az alig 1,17%-os induló osztalékhozamú ADS-re. Hogy miért?

Az Alliance Data Systems egy vásárlói hűségprogramokkal és kapcsolódó marketing szolgáltatásokkal foglalkozó adatközpontú vállalkozás. Anélkül, hogy csontig hatolóan ismerném az üzleti modelljüket és a nyújtott szolgáltatásaikban rejlő kritikus sikertényezőket, nagy bizonyossággal kijelenthetjük, hogy egészen biztosan nem lehet könnyű labdába rúgniuk a vásárlói szokások elemzésének pályáján, ha olyan játékosok szaladgálnak mellette, mint a Google, az Amazon, vagy éppen a Facebook. Akkor mégis mi keltette fel az érdeklődésemet az ADS-t vizsgálva?

A számok. Azok a fránya számok.

A cég piaci értéke 10 Mrd dollár körül mozog, az éves árbevétele megközelíti a 8 Mrd dollárt, a szabad készpénz termelő képessége (free cash flow) pedig simán meghaladja a 2 Mrd dollárt, vagyis a P/FCF értékünk a rendkívül alacsony 5-ös érték körül támolyog, vagyis a piac egyértelműen egy drasztikus visszaesést vár a cég jövőbeli működésével kapcsolatban. Nézzük a lehetséges forgatókönyveket:

  1. A cég – rácáfolva a várakozásokra – folytatja a következő években is a rendkívül impozáns növekedését, ebben az esetben az értékeltségi szorzónk is várhatóan az egekbe emelkedik.
  2. A cég jövedelmezősége valóban visszaesik, a részvényárban ugye ez nagyrészt már beépült. Amennyiben viszont nagyobb esés következne be, akkor ott a kezükben az a csodafegyver, amelyet 2009-ben már igen hatékonyan alkalmaztak. Ed Heffernan, a cég CEO-ja csupán ebben az évben az ADS felturbózott részvényvisszavásárlási programja keretében a cég részvényeinek a 40%-át (!!!) szerezte meg, ezzel nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az irányítása alatti időszakban az ADS bekerült a top 1% cégek közé a részvényesi értékteremtés rangsorában. Ed Heffernan tehát világklasszis tőkeallokátor, nagy játékos, muszáj meglengetnem előtte képzeletbeli kalapomat.

Most, 2018 decemberében kísértetiesen hasonló a helyzet: a társaság továbbra is egy cash-cow cég, a fedélzeten egy már bizonyított tőkeallokátorral, és a fegyver (a cég mérlege) is ott a kezében, ennél halálosabb felállást nem nagyon tudok elképzelni. Egy potom 500M dolláros részvény visszavásárlási program most is fut, ez a cég értékének az 5%-a, de ezt bármelyik pillanatban nagyságrendekkel képesek megemelni.

 

Az ADS tehát elsősorban nem egy osztalékos történet, annak ellenére, hogy minden feltétel adott ahhoz, hogy a következő évtized minden egyes évében kétszámjegyű osztalékemelést hajtson végre.

A hógolyót tehát elindítottam a hegytetőről, elismerem, nem túl látványos, de minden racionális okom megvan rá, hogy a cég 5 év múlva, háztömbnyi görgetegként a Classic portfólió élére guruljon!

 

Forrás: https://www.alliancedata.com

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük